Головна » 2014 » Вересень » 29 » Батькам першокласників
11:17
Батькам першокласників

Батьківський букварик.

 

Як підготувати дитину до школи?

Сьогодні діти йдуть до школи у шість років. Дехто вважає, що це ще рано. А дехто підтримує такий ранній початок шкільного життя.

     Звичайно, у шість років дитина ще зовсім маленька. І більшості шестиліток важко вчитись. Але багатьох труднощів можна уникнути, якщо підготувати дитину до школи. Багато у цьому плані дає відвідування дитячого садочку, але не всі діти ходять у садок. Та і у садочку успіхи у дітей різні. Тому дуже важливою тут є роль батьків. Тато з мамою, бабуся можуть вдома підготувати дитину до школи.

                З чого ж почати?

   Для шестирічної дитини складно звикнути одразу до жорстких умов загальноосвітньої школи, тому за кілька місяців до початку навчання корисно влаштовувати вдома навчальні дні чи уроки тривалістю до 30 хвилин. І обов’язково у формі гри!

        Але психологи  застерігають батьків від поширеної помилки: дитина, яка йде до школи  повинна вміти відмінно читати, писати та робити приклади… Цього її навчать у школі.

      Проте  певний кругозір та елементарні знання мають бути. Майбутні першокласники повинні мати:  уявлення про країну, свята, уявлення про час, одиниці його вимірювання, знання про рослини, тварин, погодні явища,уявлення про простір , величину предмета, елементарні геометричні форми; знати, де ліва, а де права сторона; вміти розповісти про себе та про своїх батьків, місце свого проживання. Маючи ці знання, дитині буде легше вчитись.

Необхідно, щоб дитина вміла слухати дорослого і сприймати його вказівки, керуватися ними під час занять, усвідомлювати необхідність запитати, якщо завдання не зрозуміле, оцінювати свою роботу. До початку навчання у школі майбутні першокласники мають оволодіти такими поняттями: «більше», «менше», «однаково», «стільки само», «короткий і довгий», «старший і молодший»; уміти порівняти найпростіші предмети.

    Для цього дуже добре підходять методичні книжечки, яких зараз багато: «Готуємось до школи», «Розвиток мислення», «Логіка» та безліч інших. Але займаючись вдома, пам’ятайте: заняття повинно тривати не більше 15 хвилин і дитина має займатись із задоволенням, а не із примусу.

     У дітей мають бути сформовані навички самообслуговування: зав’язати шнурки, застібнути ґудзики, перевдягнутись. Якщо ваша дитина ще не вміє цього,  поступово привчайте її.

    Головна проблема, яку доводиться вирішувати одразу після приходу дитини до школи, — це проблема посидючості. Посидючість з'являється тоді, коли дитина зосереджена і уважна. Можна тренувати зосередженість і уважність у повсякденних справах: дати завдання своєму малюкові правильно розкласти столові прибори, одночасно рахуючи їх, розкласти випрасувану білизну по поличках та інше. Допомагають вихованню посидючості настільні ігри, конструктор «Лего», орігамі, заняття ліпкою, аплікацією.

 

Важливо навчити дитину формулювати свої думки, розповідати. Для цього читайте їм книжки. Але не просто читайте, а обговорюйте прочитане, задавайте питання по сюжету. Заохочуйте дитину озвучувати свої враження від прочитаного. Прочитали казочку, запитайте чи сподобалась, чому, хто головний герой, хто з героїв сподобався найбільше. Розвиває мовлення також складання розповіді за малюнком чи просто опис намальованого.

Ще одним важливим фактором готовності до школи є рівень розвитку тонкої моторики руки, а простіше: наскільки вмілою і слухняною є кисть дитини. Це впливає не лише на письмо, а і на мовлення. Що краще володіє своєю рукою дитина, то чіткішим у неї буде мова, легше буде її навчитись писати і втомлюватись під час уроків письма вона буде менше. Але це не означає, що починаючи з сьогоднішнього дня, необхідно примушувати малюка писати. Результат звичайно буде, але його можна досягти і менш травмуючим способом. Підготують руку до письма заняття ліпленням з пластиліну чи тіста, розфарбовки, вирізання аплікацій за умови, що ножицями працюватиме сама дитина (щоб уникнути небезпеки поранень, купіть спеціальні дитячі ножиці), пальчикові ігри та орігамі, нанизування намистинок, сортування дрібних предметів.

        Важливо поступово привчати дитину до відповідного режиму: рано вставати, лягати спати не пізніше дев’ятої.  У харчування необхідно ввести багато фруктів, горіхів, меду: ці продукти живлять мозок і активізують мисленнєву діяльність.

            Але найголовніше те, як сам майбутній учень буде ставитись до навчання.

Майбутній школяр «починається» з позитивного ставлення до школи, бажання вчитися, прагнення до здобуття знань. Величезну роль у прояві такого ставлення відіграють правильне уявлення дітей про навчальну працю та шкільне життя. Вони допомагають збагнути дітям всю серйозність навчальної діяльності та відповідально ставитися до учнівських обов’язків.

Батькам треба пам’ятати  це, щоб роботу в цьому напрямку будувати на перспективі радісного очікування дня, коли малюк стане школярем: постійно переконувати, що навчання в школі – це серйозна праця, унаслідок чого дитина дізнаватиметься щось нове. Не варто залякувати труднощами, що можуть вплинути на навчання. Треба пам’ятати  про те, що в школі часто буває робота не цікавою, але важливою, яку потрібно виконувати, слід привчати дитину підкорятися слову «треба». Варто формувати вміння доводити почату справу до кінця, переборювати труднощі, переживати задоволення від зробленого, не засмучуватися невдачею.

А ще, підтримуйте своїх дітей, знаходьте час для спілкування з ними, для прогулянок, для захоплень  і період шкільної адаптації пройде значно легше

Переглядів: 201 | Додав: Lenta | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: